Alpinestars prilba Supertech R-10 - Team / Red
V priebehu 10 rokov intenzívnej štúdie, rozvoja a testovania prinášame do Supertech rodiny prilbu, ktorá je najpokročilejšia racing prilba pre pretekárov. Začiatok rozsiahleho výskumu, rozvoja, a testovania Supertech R10 road racing prilby Alpinestars’ Helmet Product Development Department, spolu s MotoGP legendami ako Andrea Dovizioso, Jorge Martin a Jack Miller. S-R10 - dizajnovaná bola na dosiahnutie vysokej úrovne výkonnosti, najmä keď to prinesie ochranu a nový stupeň bezpečnosti. S-R10 Helmet je navrhnutá tak, aby poskytla vynikajúcu ventiláciu, nadštandardný komfort, a nízku hmotnosť. Ďalším dôležitým prvkom pri dizajne S-R10's je aerodynamika, ktorá bola nespočetne veľa krát dolaďovaná v priebehu procesu. Výsledkom je maximálna redukcia odporu vzduchu a tým pádom vysoká aerodynamická stabilita vo vysokých rýchlostiach.
Škrupina:
- Štandard ECE22.06 súbežne so závodnou homologáciou FIM.
- Ultra ľahká, pevná škrupina je vyrobená s pomocou pokročilého procesu formovania vrstiev viackompozitného materiálu.
- Vonkajšia vrstva z 3K karbónu s vysokou hustotou úpletu poskytuje perfektnú tuhosť, efektívne rozloženie a distribúciu absorbovanej energie cez vrstvy. Druhá vrstva s rovnobežným usporiadaním karbónových vlákien poskytuje jedinečnú radiálnu tuhosť, zabraňuje deformáciám a tlakom, ale súbežne umožňuje kontrolované vychýlenie potrebné na zníženie prenesenej rázovej energie.
Tretia a štvrtá vrstva obsahuje aramidové a sklolaminátové vlákna poskytujúce ochranu proti prieniku prekážky cez škrupinu.
Vrstvy sú spojené výberovou zmesou epoxidovej živice, ktorá je predpripravená na povrchu jednotlivých vrstiev od výrobcu materiálov.
Proces spojenia vrstiev a vytvrdzovania prebieha v podtlakovej peci za vysokých teplôt.
- Helma je dostupná v 4 anatomicky premyslených veľkostiach škrupiny, čo poskytuje optimalizovanú konštrukciu pre čo najlepší výber a padnutie potrebám jednotlivých užívateľov.
- Hmotnosť 1,49 až 1,645 kg podľa veľkosti helmy.
Vnútorné EPS jadro:
- Vnútorné absorbčné jadro je tvorené z 8-mi panelov EPS polystyrénu s 6-timi rôznymi hustotami materiálu, tak aby prilba cielene poskytla rôzne absorbčné nárazové vlastnosti na miestach, kde je potreba.
- Absorbčné EPS jadro je dostupné vo viacerých anatomicky premyslených veľkostiach rovnako ako škrupina, tak aby poskytlo optimalizovanú konštrukciu pre čo najlepší výber a padnutie potrebám jednotlivých užívateľov.
- Ochranu proti rotačnému nárazu poskytuje kombinácia vnútorného tvaru jadra a špeciálne lakovaného vnútorného povrchu ruka v ruke so špeciálnym povrchom na rubovej strane klobúka výstelky prilby. Táto patentovaná technológia znižuje rotačné zrýchlenie nárazovej energie prenášanej na hlavu používateľa a jeho mozog.
Aerodynamika:
- Prilba bola navrhnutá od A do Z s pomocou plnohodnotného aerodynamického tunela.
Ciele pre čo najnižší súčiniteľ odporu vzduchu pri rôznych polohách hlavy a rovnako tak stabilita pri rôznych uhloch náklonu boli prioritou pri vývoji tvaru prilby.
V prvej etape bol tvar navrhnutý pomocou dynamických výpočtových metód modelu COMPUTATION FLUID DYNAMICS.
V druhej etape boli v plnom rozsahu overené dáta fyzických kusov v prostredí tunela.
V tretej etape bola prilba testovaná v plnom rozsahu reálneho prostredia na uzavretých okruhoch.
Výsledkom je nízky aerodynamický odpor a vysoká aerodynamická stabilita aj pri tých najvyšších jazdných rýchlostiach.
- Najlepšie možné aerodynamické parametre nie sú benefitom iba pre profi jazdcov cestných okruhových závodov ale docení je aj bežný účastník cestnej premávky. A to síce v situáciách, keď je pri vyšších rýchlostiach menej namáhaná krčná chrbtica a svalstvo alebo v prípade veľmi nízkej hladiny hluku v interiéri, ktorú prilba garantuje.
- S prilbou sú dostupné dva typy aerodynamických spojlerov, krátky štandardný a veľká racing verzia. Oba spojlery sú kotvené pomocou patentovaného systému uchytenia vďaka ktorému sa spojler oddelí od škrupiny v prípade kontaktu s prekážkou/vozovkou.
- Bočné aerodynamické stabilizátory zaisťujú aerodynamickú stabilitu prilby obzvlášť v situácii, keď jazdec rieši prejazd zákrutou s náklonom a vychýlením tela mimo aerodynamickú ochranu kapotáže superšportového motocykla.
- Vrchné partie po stranách plexi obsahujú čeriče vzduchu, ktoré pomáhajú zníženiu aero akustickej hladiny hluku.
- Ako výsledok celého vývoja aerodynamiky prilby v prípade osadeného racing spojlera a bočných stabilizátorov tieto prvky redukujú aerodynamický odpor o dodatočných 4,54 %.
Ventilácia:
- Prilba je vybavená 11-timi ventilačnými portami. 7 vstupov (3 bradové a 4 vrchné). A 4 porty pre výstup vzduchu (2 v bočných partiách čeľuste a 2 v zadných vrchných partiách).
- Vrchná ventilácia sa ovláda veľkoplošným posuvom pre zaistenie perfektnej cirkulácie vzduchu a komfortu rýchleho ovládania.
- Bradové ventilácie sú tvorené dvoma portami vedľa stredového zámku plexi a sú navrhnuté pre jednoduché a rýchle ovládanie s nasadenými rukavicami.
- Tretia bradová ventilácia zatvárateľná gumovou zátkou je umiestnená uprostred bradovej časti pod zámkom plexi a je určená na odhmlievanie vnútorného povrchu plexi.
- Bočné ventilačné výstupy v oblasti čeľuste odvádzajú vlhkosť akumulovanú v interiéri.
- Zadné ventilačné výstupy vo vrchných partiách pod aerodynamickým spojlerom obsahujú 2 výstupy pre efektívny odvod horúceho vzduchu.
Plexi:
- Certifikované v rámci štandardu ECE22.06 a spĺňa optickú triedu 1.
- Povrch s úpravami proti poškriabaniu a zahmlievaniu.
- Sofistikovaná polykarbonát konštrukcia s rôznymi hrúbkami na konkrétnych častiach od hr. 1,6 mm po stranách až po hr. 2,6 mm v prostredných partiách.
- Vodorovný zorný uhol priezoru 220° a zvislý zorný uhol 57° poskytujú vysoký komfort výhľadu do strán v prípade načítania zákruty a výhľadu vpred pri predklonenej pozícii.
- Plexi obsahuje racingové čapy systému PINLOCK na osadenie protihmlievacej fólie 120XLT MAX VISION.
- Možnosť osadenia odhadzovacích fólií s fixáciou na vonkajšom povrchu čapov.
- Unikátny fixačný mechanizmus pomocou kovových páčok umiestnených v postranných mechanizmoch spoločne s fixáciou pomocou kovového zámku s viacstupňovým nastavením umiestneným na strede.
- Plnohodnotne garantovaná fixácia zamedzuje nechcenému otvoreniu v prípade nárazu/nehody.
- Vykrojený profil po strane poskytuje väčšie zorné pole.
- Viacpolohové nastavenie vr. pozícia mikroventilácie.
- Široká ponuka plexiskiel vr. samozatmavovacieho.
Interiér:
- Donastavenie pozície výšky klobúka a uhla náklonu na hlave vďaka patentovanému systému A-HEAD.
- Plne odnímateľná, prateľná výstelka z priedušného materiálu s antibakteriálnymi vlastnosťami.
- Odnímateľný bradový a nosný deflektor.
- Rýchloodopínateľné lícnice systému ERS s pútkami pre vedenie hydrobagu, výkroj pre ramienka okuliarov a možnosť dokúpenia rôznych hr. dielov pre precíznejšie dopasovanie.
- 25 mm široký remienok zapínania pomocou DD krúžkov s odnímateľným polstrovaním.
- Komfortný priestor pre uši s krytkami HD slúchadiel komunikátorov.
- Výkroj škrupiny s mäkkým polstrovanie v bočných partiách pre zníženie šance zlomeniny kľúčových kostí.
- Zadný profil pre komfort s hlavou v záklone.
Súprava obsahuje:
Číre a tmavé plexi, krátky spojler, PINLOCK fóliu, strhávačky, nosový deflektor.
Racing spojler a taška v prípade časti grafík.